Σε μερικούς ανθρώπους έρχεται μια μέρα
που πρέπει το μεγάλο Ναι ή το μεγάλο το Οχι
να πούνε. Φανερώνεται αμέσως όποιος τόχει
έτοιμο μέσα του το Ναι, και λέγοντάς το πέρα

πηγαίνει στην τιμή και στην πεποίθησί του.
Ο αρνηθείς δεν μετανοιώνει. Αν ρωτιούνταν πάλι,
όχι θα ξαναέλεγε. Κι όμως τον καταβάλλει
εκείνο το όχι -- το σωστό -- εις όλην την ζωή του.

Κωνσταντίνος Π. Καβάφης

Κυριακή 28 Ιουνίου 2026

ΠΡΙΝ ΜΙΣΟ ΑΙΩΝΑ...

Ήταν Ιούνιος του 1976 όταν οι εκ Δαμουλιανάτων καταγόμενοι προσήλθαν σε κάλπη για να εκλέξουν το ΠΡΩΤΟ ΔΣ του νεοϊδρυθέντος ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΑΜΟΥΛΙΑΝΑΔΩΝ ΑΘΗΝΑΣ "ΠΛΑΓΙΑ". Η ίδρυση του Συλλόγου μας τότε ήταν ΑΝΑΓΚΗ ΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ αλλά και των ανθρώπων.

Ήταν η εποχή που κορυφώθηκε η εσωτερική μετανάστευση. Άδειαζαν τα χωριά και γέμιζαν οι πόλεις. Ο κόσμος αυτός όμως δεν ήθελε να κόψει τους δεσμούς τόσο με τον τόπο του όσο και με όλους αυτούς που μεγάλωσαν και
έζησαν τόσα πολλά μαζί στα χωριά τους. Για να διατηρηθεί η επαφή με τα χωριά και τους φίλους δημιουργήθηκαν οι Σύλλογοι.
Ήταν λίγο μετά την μεταπολίτευση  όταν αρχίσαν οι πρώτες συζητήσεις για την δημιουργία του Συλλόγου μας.
Πριν την δημιουργία του Συλλόγου, εμείς από τα Δαμουλιανάτα, είχαμε συσπειρωθεί γύρω από την ποδοσφαιρική ομάδα Κεραυνός  που είχε έδρα την Νέα Ζωή Περιστερίου. Τότε πολλοί Δαμουλιανάδες κατοικούσαν σε Περιστέρι, Κολωνό, Χαϊδάρι. Στους αγώνες του Κεραυνού την Κυριακή, ήταν 50-100 χωριανοί που παρακολουθούσαν το παιχνίδι. Περισσότερο βέβαια για την ανάγκη επικοινωνίας .
 
Αρκετοί  χωριανοί από το 1975 είχαν αρχίσει τις προσπάθειες για την δημιουργία του Συλλόγου. Αναφέρω κάποια ονόματα από τα ιδρυτικά μέλη που θυμάμαι: 
Ζαχαρής  Απολλωνάτος   Ηλίας Τζουγανάτος,  Βαγγέλης Ευαγγελάτος (Μενίδης) ,Τάσης Θεοφιλάτος , Αντώνης Αλιβιζάτος , Βαγγέλης Ζαφειράτος.
Από τους νεότερους:
Διονύσης Ζαφειράτος , Νίκος  Ζαφειράτος , Νίκος Θεοφιλάτος.
Βέβαια είναι και άλλοι.


Οι πρώτες  εκλογές για Δ Σ έγιναν  τον Ιούνιο 1976. Τότε δεν υπήρχε  Γραφείο του Συλλόγου  κι οι εκλογές έγιναν  στο ψιλικατζίδικο του Πέτρου του Ζαφειράτου στην Πετρούπολη. Το Πρώτο Δ Σ ήταν  πενταμελές: Ζαχαρής Απολλωνάτος , Ηλίας Τζουγανάτος , Τάσης Θεοφιλάτος , Διονύσης  Ζαφειράτος, Νίκος Ζαφειράτος.


Πρώτος Πρόεδρος ο Ηλίας Τζουγανάτος.


Πρώτο έργο του συλλόγου ήταν η συνέχιση  κατασκευής  του δρόμου  της Αγίας  Ελένης.  Πόροι για  το έργο ήταν η οικονομική βοήθεια των χωριανών που ζητούσε ο Σύλλογος. Από το πρώτο αυτό έργο μέχρι και σήμερα ο Σύλλογος έχει βοηθήσει  στην περάτωση όλων των έργων που έγιναν στο χωριό. Παράλληλα παρήγαγε και πολιτιστικό έργο με διάφορες εκδηλώσεις τόσο στην Αθήνα, όσο και στο χωριό.


Τώρα βρίσκεται σε ένα κομβικό σημείο για τη συνέχεια ή μη, της ύπαρξής του. Αυτό είναι μια απόφαση που πρέπει να πάρουμε όσοι ενδιαφερόμαστε.


Αριστόβουλος Θεοφιλάτος
Μέλος του Δ.Σ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου