Σε μερικούς ανθρώπους έρχεται μια μέρα
που πρέπει το μεγάλο Ναι ή το μεγάλο το Οχι
να πούνε. Φανερώνεται αμέσως όποιος τόχει
έτοιμο μέσα του το Ναι, και λέγοντάς το πέρα

πηγαίνει στην τιμή και στην πεποίθησί του.
Ο αρνηθείς δεν μετανοιώνει. Αν ρωτιούνταν πάλι,
όχι θα ξαναέλεγε. Κι όμως τον καταβάλλει
εκείνο το όχι -- το σωστό -- εις όλην την ζωή του.

Κωνσταντίνος Π. Καβάφης

Κυριακή 28 Ιουνίου 2026

ΠΡΙΝ ΜΙΣΟ ΑΙΩΝΑ...

Ήταν Ιούνιος του 1976 όταν οι εκ Δαμουλιανάτων καταγόμενοι προσήλθαν σε κάλπη για να εκλέξουν το ΠΡΩΤΟ ΔΣ του νεοϊδρυθέντος ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΑΜΟΥΛΙΑΝΑΔΩΝ ΑΘΗΝΑΣ "ΠΛΑΓΙΑ". Η ίδρυση του Συλλόγου μας τότε ήταν ΑΝΑΓΚΗ ΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ αλλά και των ανθρώπων.

Ήταν η εποχή που κορυφώθηκε η εσωτερική μετανάστευση. Άδειαζαν τα χωριά και γέμιζαν οι πόλεις. Ο κόσμος αυτός όμως δεν ήθελε να κόψει τους δεσμούς τόσο με τον τόπο του όσο και με όλους αυτούς που μεγάλωσαν και
έζησαν τόσα πολλά μαζί στα χωριά τους. Για να διατηρηθεί η επαφή με τα χωριά και τους φίλους δημιουργήθηκαν οι Σύλλογοι.
Ήταν λίγο μετά την μεταπολίτευση  όταν αρχίσαν οι πρώτες συζητήσεις για την δημιουργία του Συλλόγου μας.
Πριν την δημιουργία του Συλλόγου, εμείς από τα Δαμουλιανάτα, είχαμε συσπειρωθεί γύρω από την ποδοσφαιρική ομάδα Κεραυνός  που είχε έδρα την Νέα Ζωή Περιστερίου. Τότε πολλοί Δαμουλιανάδες κατοικούσαν σε Περιστέρι, Κολωνό, Χαϊδάρι. Στους αγώνες του Κεραυνού την Κυριακή, ήταν 50-100 χωριανοί που παρακολουθούσαν το παιχνίδι. Περισσότερο βέβαια για την ανάγκη επικοινωνίας .
 
Αρκετοί  χωριανοί από το 1975 είχαν αρχίσει τις προσπάθειες για την δημιουργία του Συλλόγου. Αναφέρω κάποια ονόματα από τα ιδρυτικά μέλη που θυμάμαι: 
Ζαχαρής  Απολλωνάτος   Ηλίας Τζουγανάτος,  Βαγγέλης Ευαγγελάτος (Μενίδης) ,Τάσης Θεοφιλάτος , Αντώνης Αλιβιζάτος , Βαγγέλης Ζαφειράτος.
Από τους νεότερους:
Διονύσης Ζαφειράτος , Νίκος  Ζαφειράτος , Νίκος Θεοφιλάτος.
Βέβαια είναι και άλλοι.


Οι πρώτες  εκλογές για Δ Σ έγιναν  τον Ιούνιο 1976. Τότε δεν υπήρχε  Γραφείο του Συλλόγου  κι οι εκλογές έγιναν  στο ψιλικατζίδικο του Πέτρου του Ζαφειράτου στην Πετρούπολη. Το Πρώτο Δ Σ ήταν  πενταμελές: Ζαχαρής Απολλωνάτος , Ηλίας Τζουγανάτος , Τάσης Θεοφιλάτος , Διονύσης  Ζαφειράτος, Νίκος Ζαφειράτος.


Πρώτος Πρόεδρος ο Ηλίας Τζουγανάτος.


Πρώτο έργο του συλλόγου ήταν η συνέχιση  κατασκευής  του δρόμου  της Αγίας  Ελένης.  Πόροι για  το έργο ήταν η οικονομική βοήθεια των χωριανών που ζητούσε ο Σύλλογος. Από το πρώτο αυτό έργο μέχρι και σήμερα ο Σύλλογος έχει βοηθήσει  στην περάτωση όλων των έργων που έγιναν στο χωριό. Παράλληλα παρήγαγε και πολιτιστικό έργο με διάφορες εκδηλώσεις τόσο στην Αθήνα, όσο και στο χωριό.


Τώρα βρίσκεται σε ένα κομβικό σημείο για τη συνέχεια ή μη, της ύπαρξής του. Αυτό είναι μια απόφαση που πρέπει να πάρουμε όσοι ενδιαφερόμαστε.


Αριστόβουλος Θεοφιλάτος
Μέλος του Δ.Σ

Πέμπτη 9 Απριλίου 2026

Τρίτη 17 Μαρτίου 2026

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Την Παρασκευή το απόγευμα σας προσκαλούμε στον Ιερό Ναό του Αγίου Γεωργίου Καρύτση (πλατεία Καρύτση) για να παρακολουθήσουμε την ακολουθία των Δ’ χαιρετισμών από τη χορωδία του ναού. Διευθύνει ο συμπατριώτης μας, Νίκος Βάλσαμος, ως εξαιρετικός μουσικός.

Ώρα προσέλευσης: 19:00

Σας περιμένουμε να ιδωθούμε, να ακούσουμε το «Τη Υπερμάχω» και να ενώσουμε την προσευχή μας.

Πρόσβαση με το μετρό, στάσεις: Σύνταγμα ή Πανεπιστήμιο.

Το Δ.Σ. του Συλλόγου Δαμουλιανάδων

Κυριακή 8 Μαρτίου 2026

ΠΡΑΚΤΙΚΟ Δ.Σ. 04/03/2026

Σήμερα στις 04/03/026 και ώρα 18:30 στα γραφεία της ΟΚΙΣ, Καρόλου 28 στην Αθήνα, συνεδρίασε το Δ.Σ για τα παρακάτω θέματα:

ΘΕΜΑ 1ο : Παραιτήσεις μελών Συμβουλίου

Α. Διαβάστηκε η έγγραφη παραίτηση του Μιλτιάδη Μαντέλη από μέλος του Δ.Σ. για προσωπικούς λόγους.

Β. Σε ανοικτή τηλεφωνική ακρόαση ο Αριστόβουλος Θεοφιλάτος ανακοίνωσε την παραίτησή του από τη θέση του Γραμματέα και την παραμονή του στο Δ.Σ ως απλό μέλος.

Γ. Η Βούλα Σέρελη εκδήλωσε την επιθυμία της να είναι αναπληρωματικό μέλος.


ΘΕΜΑ 2ο: Ανασυγκρότηση Δ.Σ.

Μετά την απόφαση της Γ.Σ. στις 25/01/26 να συνεχίσει στη διοίκηση του Συλλόγου το ίδιο Δ.Σ. και αφού ελήφθησαν υπόψη οι παραπάνω παραιτήσεις, με ομόφωνη απόφαση έγινε η ανασυγκρότηση του Δ.Σ.

Πρόεδρος: Γεράσιμος Ζαφειράτος

Αντ/δρος: Μαριολένη Νεοφύτου

Γραμματέας: Άννα Δημητρίου-Ευαγγελάτου

Ταμίας: Γεωργία Ζαφειράτου

Μέλη: Ευρυδίκη Ζαφείρη, Κούλα Ευαγγελάτου, Αριστόβουλος Θεοφιλάτος

Αναπλ.Μέλη: Βούλα Σέρελη-Ζαφειράτου, Ελένη Αλιβιζάτου-Παπαδοπούλου, Μαρία Απολλωνάτου

ΘΕΜΑ 3ο : Ενημέρωση αγορών που είχαν αποφασιστεί σε προηγούμενο Δ.Σ

Αγοράστηκαν και έχουν σταλεί στο χωριό τα εξής:

Ένα A/C 24.000 btw

60 καρέκλες

20 τραπέζια-βαλιτζάκια

Όλα τα παραπάνω παρέλαβε ο Πρόεδρος του χωριού , Νικόλας Ζαφειράτος, και θα χρησιμοποιηθούν για την ανακαίνιση της αίθουσας του Σχολείου η οποία θα λειτουργεί ως πολιτιστικός χώρος.


Οικονομική ενημέρωση:

Η ταμίας Γεωργία Ζαφειράτου συνέχισε με την οικονομική ενημέρωση:

Για την αγορά των πραραπάνω δαπανήθηκαν:

A/C : 860 ευρώ, καρέκλες: 800 ευρώ, τραπέζια: 600 ευρώ

Για την εκδήλωση της πίτας στις 25/01: 437 ευρώ

Σύνολο δαπανών : 2.697

Υπόλοιπον ταμείου: 1480

Σο βιβλίο Ταμείου αναφέρονται αναλυτικά τα έσοδα και τα έξοδα του Συλλόγου.


ΘΕΜΑ 4ο : Ενημέρωση Προέδρου:

Ο Πρόεδρος Γεράσιμος Ζαφειράτος,σε πρόσφατο ταξίδι του στο νησί συνάντησε τον δήμαρχο, Γεώργιο Κατσιβέλη ο οποίος τον ενημέρωσε για τα παρακάτω:

Α. Η είσοδος του χωριού, ο δρόμος από τον Γέρακα, ο οποίος έχει υποστεί ζημιές από τις βροχοπτώσεις, θα αποκατασταθεί σύντομα.

Β. Η μελέτη για την Πλατεία του χωριού συνεχίζεται, στις 04/03 οι μηχανικοί θα μετρήσουν και θα προχωρήσουν στην περάτωσή της.

ΘΕΜΑ 5ο : Συλλυπητήριο μήνυμα

Με ομόφωνη απόφαση θα σταλεί συλλυπητήριο μήνυμα στον Υπερίωνα για την απώλεια του μέλους του, Μαρίας Λαδά.

ΘΕΜΑ 6ο : Προτάσεις

Με εισήγηση της αντιπροέδρου, Μαριολένης Νεοφύτου, το Δ.Σ. αποφάσισε και θα ανακοινώσει στα μέλη του τις παρακάτω προτάσεις-εκδηλώσεις:

Α. Συνάντησση στον Άγιο Γεώργιο Καρύτση για να παρακολουθήσουμε τους χαιρετισμούς στις 20/03 από την εξαιρετική χορωδία της οποίας προΐσταται ο ταλαντούχος συμπατριώτης μας Νίκος Βάλσαμος.

Β. Μονοήμερη εκδρομή στις 26/04 (θα ακολουθήσει σχετική ανακοίνωση)

Επειδή δεν υπήρχε άλλο θέμα ο Πρόεδρος έληξε το Δ.Σ.

Το Πρακτικό διαβάστηκε και υπογράφεται ως εξής:

Γεράσιμος Ζαφειράτος

Μαριολένη Νεοφύτου

Γεωργία Ζαφειράτου

Ευρυδίκη Ζαφείρη

Βούλα Σέρελη


Ο Πρόεδρος                                         Η Γραμματέας

 

Γεράσιμος Ζαφειράτος                Άννα Δημητρίου-Ευαγγελάτου


ΑΘΗΝΑ 04/03/2026




Πέμπτη 5 Μαρτίου 2026

ΣΥΛΛΥΠΗΤΗΡΙΑ

Το Δ.Σ. και τα μέλη του Πολιτιστικού Συλλόγου  Δαμουλιανάδων Αθήνας «Η Πλαγιά», εκφράζουν τα θερμά συλλυπητήριά τους στους οικείους της Μαρίας Λαδά καθώς και την οικογένεια του Υπερίωνα για την οποία εργάστηκε με ειλικρινή αγάπη, πίστη και αφοσίωση! 

Η Μαρία υπήρξε ένα άτομο με ειδικές ικανότητες, φωτεινό παράδειγμα για όλους μας! Καλό της ταξίδι! 


Για το Δ.Σ.


Ο πρόεδρος

Γεράσιμος Ι. Ζαφειράτος

Δευτέρα 26 Ιανουαρίου 2026

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΚΟΠΗΣ ΠΙΤΑΣ 2026 ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ

Την Κυριακή το πρωί 25/01, κόψαμε την πίτα μας στη φιλόξενη καλαίσθητη αίθουσα της Αδελφότητας στον Πειραιά.

Ήταν ένα χαρούμενο αντάμωμα με ανταλλαγή ευχών, χαρούμενη διάθεση, χαλαρή κουβέντα και μουσική.

Στο ξεκίνημα της εκδήλωσης ο Πρόεδρος, Γεράσιμος Ζαφειράτος, διάβασε ευχετήριο μήνυμα για τη νέα χρονιά του Προέδρου του χωριού μας, Νικόλα Ζαφειράτου, έκανε τον διοικητικό απολογισμό του παρελθόντος έτους και ζήτησε να πάρουμε απόφαση για το μέλλον και την πορεία του Συλλόγου.

Με πρόεδρο της Συνέλευσης τον Νίκο Ζαφειράτο, ομόφωνα ψηφίστηκε η πρόταση, να συνεχίσει την θητεία του το υπάρχον Δ.Σ. για ένα έτος, εφ’ όσον τα μέλη του το επιθυμούν. Όσα μέλη δεν θέλουν να συνεχίσουν θα 
αντικατασταθούν με νέα μέλη, τα οποία εκδήλωσαν ενδιαφέρον και θα ανακοινωθούν στο επόμενο Δ.Σ..

Και μετά το αίσιο τέλος της Γ. Σ. ακολούθησε η γιορτή με το μοίρασμα της πίτας και το κέρασμα.

Τυχερός της χρονιάς ο Διονύσης Σιμωνετάτος! Συγχαρητήρια!!!

Στην εκδήλωσή μας συμμετείχαν, ο αντιπρόεδρος της Αδελφότητας, Ορέστης Καππάτος και η έφορος, Αφροδίτη Ζαμπέλη, καθώς και ο αντιπρόεδρος του Συλλόγου Κομιτάτων, Γεράσιμος Κολαΐτης.

Σας ευχαριστούμε όλους για το όμορφο αντάμωμα, ας είμαστε όλοι καλά και του χρόνου να είμαστε παρόντες!

Για το Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος









Τα κάλαντα από την χορωδία της Αδελφότητας 













Κυριακή 11 Ιανουαρίου 2026

ΚΟΠΗ ΠΙΤΑΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ

 Αγαπητοί συγχωριανοί,

Ο σύλλογός μας σας προσκαλεί την Κυριακή 25 Ιανουαρίου 2026 και ώρα 11 π.μ. στην Αδελφότητα Κεφαλλήνων και Ιθακησίων Πειραιά (Γρ. Λαμπράκη 144, Πειραιάς- 4ος όροφος) που μας φιλοξενεί για να κόψουμε την πίτα μας, να πιούμε ένα ποτήρι κρασί και να κάνουμε τη συνέλευσή μας. 

Σας περιμένουμε όλους!

Για το Δ.Σ. 

Ο πρόεδρος